poniedziałek, 5 września 2011

Krem z cukini z mascarpone

Ostatnio robiąc zakupy zobaczyłam gotową zupę z cukini z mascarpone w szklanej butelce. Pewnie bym ją kupiła gdyby nie jej cena a ilość. Zabierałam się za jej robienie już kilka razy, ale nigdy do tego nie doszło, bo zawsze ktoś miał jakieś inne życzenia na obiad i tak oto w końcu nadszedł ten szczęśliwy dzień w moim życiu.


Krem z cukini z mascarpone
-2 cukinie
-2 duże cebule czosnkowe
-2 ząbki czosnku
-bulion (ja użyłam 3 kostek, ale może być własny)
-kilka łyżek serka mascarpone
-sól
-kolorowa mieszanka pieprzu
-kilka łyżek oliwy
-2 łyżki brązowego cukru
Cukinie kroimy w plastry, cebule w ćwiartki, wrzucamy do garnka i smażymy przez kilka minut na oliwie aż cukinia zmięknie, dodajemy cukier i zalewamy bulionem tak by przykryć cukinie, dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku i gotujemy do miękkości. Gdy cukinia będzie miękka miksujemy warzywa blenderem i doprawiamy do smaku solą i kolorowym pieprzem i zagęszczamy kilkoma dużymi łyżkami mascarpone. Ja podałam zupę z croutons na które przepis już podawałam i znajduje się tutaj na końcu wpisu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz