poniedziałek, 5 września 2011

Krewetki w marynacie imbirowej z curry

Od najmłodszych lat uwielbiam owoce morza, szkoda niestety że w Polsce są one tak drogie i większość traci na smaku bo jest mrożona :( No, ale trudno co zrobimy... Trzeba sobie radzić i cieszyć się z tego co jest :) Podczas dzisiejszych zakupów znalazłam na przecenie krewetki, nawet nie wyobrażacie sobie jaka była moja radość z powodu ich ceny dawno się tak nie ucieszyłam na zakupach :D




Krewetki w marnacie imbirowej z curry
-ok 500g mrożonych krewetek królewskich (lub jeżeli ma ktoś szczęście to świeżych)
-pół szklanki oliwy z oliwek
-łyżka curry
-pół łyżeczki ostrej papryki
-łyżka startego, świeżego imbiru
-sól
-pieprz
-pół łyżeczki cukru
Krewetki rozmrażamy na kilka godzin przed robieniem dania. Oliwę wlewamy do miski, dodajemy curry, paprykę, imbir, szczyptę soli, pieprzu i cukier, wszystko mieszamy tak by przyprawy się równomiernie rozeszły w oliwie. Rozmrożone krewetki maczamy w marynacie i wrzucamy na grilla, lub patelnie. (Ja posiadam Raclette firmy Tefal, naprawdę fajna sprawa i godny polecenia sprzęt, nie psuje się, szybko rozgrzewa i nigdy nie zawiódł!). Smażymy przez ok 3 minuty z każdej strony dopóki się ładnie nie zarumienią. Podałam krewetki z Chutneyem z Mango, który niestety nie był mojej roboty. Było to danie robione na szybko, a chutney też był przeceniony, więc nie mogłam go nie wziąć! Po przepis na chutney'a z mango odsyłam Was na gotowanie.onet.pl. Smacznego!

1 komentarz: