sobota, 6 sierpnia 2011

Pizza!

Od razu chcę przeprosić za długi zastój na blogu spowodowany 'podróżami', najpierw do kraju w którym się wychowałam-Hiszpanii, a następnie wyjazdem na Warmię i Mazury w rodzinne strony mojej mamy w celu odwiedzenia mojej kochanej cioci :)






Czy znacie może osobę która nie lubiłaby pizzy? Chyba każdy za nią przepada, ponieważ można na nią położyć dosłownie wszystko, unikając nie lubianych składników.
Aktualnie małe pizzerie rosną jak grzyby po deszczu, w Trójmieście jest ich pełno. Niestety pomimo ogromnej liczby pizzerii ,o znalezienie dobrej dzisiaj bardzo trudno, w jednej ciasto jest za grube, w drugiej za tłuste, w trzeciej sos nie taki, w czwartej dodatki nie pasują. Dlatego dzisiaj chciałabym przedstawić przepis na domową pizzę hawajską i Quattro Fromaggi!

Pizza hawajska i Quattro Fromaggi


Ciasto (składniki na jedną blachę piekarnikową pizzy):
-2 szklanki mąki tortowej (może być również razowa, jest bardzo smaczna!)
-50g drożdży
-4 łyżki lekko podgrzanego mleka
-2 łyżki cukru
-1 łyżeczka soli
-2 łyżki oliwy z oliwek
-1/2 szklanki wody

Dodatki do hawajskiej (ilość zależy od gustu więc nie podaję w gramach):
-ananas pokrojony w puszce
-starta mozzarella ( ja użyłam startego sera podlaskiego)
-pokrojona w kosteczkę szynka
-oregano

Dodatki do Quattro Fromaggi:
-1 okrągły ser typu Camembert/Brie
-2 kulki mozzarelli w zalewie
-kostka żółtego sera typu podlaski
-kostka emmentalera

Sos pomidorowy do smarowania ciasta:
-200ml przecieru pomidorowego (ja używam Pudliszki, moim zdaniem jest najlepszy)
-drobno pokrojona biała cebulka
-oregano, bazylia, tymianek (1/2 łyżeczki), lub gotowa przyprawa do pizzy
-sól
-pieprz
-2 łyżki oliwy z oliwek

Zaczynami od ciasta. Drożdże kruszymi do miski, zalewamy mlekiem i zasypujemy cukrem, następnie odstawiamy w ciepłe miejsce żeby wyrosły. Do wyrośniętych drożdży wsypujemy mąkę, sól i dodajemy oliwę. Zaczynami wyrabiać ciasto. Ciasto powinno być tak wyrobione by nie kleiło się do ręki. Ciasto cienko rozwałkowujemy na blasze wyłożonej folią i polaną niewielką ilością oliwy z oliwek. Rozwałkowane ciasto smarujemy sosem(dodajemy wszystkie składniki do przecieru i mieszamy, opcjonalnie można zeszlic cebulę na patelni, dodać przecier i przyprawy), następnie przybieramy dodatkami (ja zrobiłam tak, że połowa pizzy była hawajska, a druga połowa Quattro Fromaggi), posypujemy serem, oregano i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 250 stopni, najlepiej z termoobiegiem na 7-10 minut. Pamiętajcie, że taka pizza najlepiej smakuje na gorąco!

3 komentarze:

  1. Ja takiej osoby nie znam :) A pizza wspaniała :)
    pozdrawiam
    Ps. blog dodaje do zakładek u siebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się przyznaję że nie przepadam i nie jadam. Ale poza mną drugiej takiej osoby nie poznałam;) Mój Połówek na pewno ucieszyłby się z takiej pizzy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale wygląda a hawajska to moja ulubiona! :)

    OdpowiedzUsuń