niedziela, 28 sierpnia 2011

Łódeczki z cykorii z surimi i tuńczykiem

Przechadzając się dzisiaj z siostrą po delikatesach w poszukiwaniu inspiracji na obiad, ujrzałam piękne, duże cykorie, w tym momencie od razu wiedziałam co zrobię na obiad. Kierowana wspomnieniami z młodości postanowiłam przyrządzić łódeczki, które zostały przezemnie zapomniane na kilka dobrych lat, ze względu na to iż gdy mieszkałam zagranicą miałam zwyczaj jedzenia ich tylko w domu mojej mamy przyjaciółki Oli, która była mistrzynią w tym fachu, a ja w wieku 12 lat zapychałam się nimi na amen. Niestety nie pamiętam ich ówczesnej 'wersji', więc byłam smuszona do wymyślenia własnego farszu, który wyszedł przepyszny! :)

Łódeczki z cykorii z surimi i tuńczykiem:
-2 duże cykorie
-1 mała biała cebula
-opakowanie paluszków surimi
-1 mała puszka tuńczyka w sosie własnym
-sól
-pieprz
-1 mały jogurt naturalny
-4 spore łyżki majonezu
-pół szklanki kuskusu
-suszona papryka słodka i ostra
-łyżeczka curry
-prażone pestki dyni (opcjonalnie)
Cykorię myjemy i obieramy z liści. Cebulę siekamy w kosteczkę, to samo robimy z surimi, łączymy składniki w misce, dodajemy połowę jogurtu i dwie czubate łyżki majonezu, doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy. Do drugiej miski wrzucamy tuńczyka (sos z puszki musi być odlany), wlewamy resztę jogurtu, dodajemy 2 czubate łyżki majonezu, doprawiamy papryką słodką, ostrą i curry. Kuskus przygotowujemy wedle przepisu. Gdy jest już gotowe dzielimy połowę szklanki na 2 i dodajemy do pasty z tuńczyka i do pasty z surimi, mieszamy. Następnie napełniamy liście jednej cykorii pastą z surimi, a drugiej pastą z tuńczyka i posypujemy pestkami dyni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz