niedziela, 4 listopada 2012

Patatas fritas con guacamole!

Dzisiaj w trakcie desperackiego (!) ataku głodu i biednie wyposażonej lodówki (w końcu koniec weekendu jest...), natknęłam się na paczkę mrożonych frytek, pół awokado, dwa plastry sera i odrobinę startego. Tak powstały ''Frytki na bogato'' :D Przyznaję, że Guacamole nie jest prawdziwym meksykańskim Guacamole, ale równie dobrą i bardzo popularną u Hiszpanów podróbką.
Hiszpanie mają mnóstwo opatentowanych przepisów na Guacamole (a raczej jak je podrobić by mogli je nazwać swoim) zaczynając od tych z majonezem,  jajkiem a kończąc na tych z tuńczykiem albo soczewicą (na której widok słabo mi się robi do dzisiaj, odkąd wciskano mi ją w szkolnej kantynie jako narodowe danie hiszpanów). Dzisiaj postawiłam na skromny, podstawowy przepis na ten cudowny sos który podpatrzyłam w jednym z moich ulubionych tapas barów ''La taberna del puerto'' w Esteponie :)
Sądzę, że przepis doskonale się sprawdzi u studentów, nie potrzeba wielu składników, czasu ani pieniędzy, a efekt jest meeeega zadowalający! :)




Patatas fritas con guacamole albo ''Frytki na bogato'' :)) :

-opakowanie mrożonych frytek (jeżeli mamy więcej czasu to ''samorobnych'')
-olej do smażenia (w moim wypadku na chwilę obecną jedyna opcja wchodząca w grę :))
-ser tarty lub kilka plastrów sera (ja użyłam goudy i tartego cheddara)

''Hiszpańskie'' guacamole:

-jedno dojrzałe awokado
-2 ząbki czosnku
-2 łyżki majonezu
-sól, pieprz
-ostra papryka (ja użyłam w proszku)
-odrobina posiekanej pietruszki
-łyżeczka soku z cytryny


''La Taberna del Puerto" podczas wyprawy na śniadanie z moją przyjaciółką :)



Frytki pieczemy (lub smażymy), wedle przepisu na opakowaniu aż będą rumiane. W trakcie przyrządzania frytek zajmujemy się sosem. Awokado rozkrajamy na pół, usuwamy pestkę i łyżeczką wydłubujemy z środka miąższ, przekładamy do miseczki gdzie gnieciemy go widelcem na ''papkę''. Czosnek siekamy lub przeciskamy przez praskę i dodajemy do masy, doprawiamy sola, pieprzem, sokiem z cytryny, papryką i pietruszką. Gdy frytki już będą gotowe posypujemy je serem i zapiekamy (lub mikrofalujemy (?)) dopóki ser nie stopnieje, do porządanej przez nas konsystencji (u mnie to dosłownie kilka minut). Gdy ser jest już stopiony, smarujemy frytki i ser powierzchu pysznym, podrobionym guacamole. Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz