środa, 13 marca 2013

Spaghetti ai frutti di mare

Ostatnio miałam okazje zastąpić kolegę w jednej z gdyńskich restauracji jako pomoc kuchenna, zajęłam się robieniem w większości regionalnych kaszubskich produktów, ponieważ akurat w tym specjalizuje się ta restauracja. Podpatrzyłam przepis na tzw "ruchanki" czyli kociewskie racuszki, upiekłam dwie kaczki faszerowane jabłkami i zajęłam się komponowaniem sałatek. Po tych kilku dniach wiedziałam że jest to co w życiu sprawia mi największą przyjemność, a dodatkowe słowa uznania ze strony klientów jeszcze bardziej mnie zmotywowały do działania. Jestem osobą która musi tworzyć, łączyć, komponować, tak żeby wszystko było niebanalne i niepowtarzalne! Taki trochę kulinarny artystysta. A jeżeli komuś smakuje to jeszcze szczęśliwsza niż przy samym gotowaniu :)
 
Dzisiejszy przepis należy do znajomego mojego Taty-włocha z krwi i kości-jest urzekający w samej swojej prostocie. Myślę że fani owoców morza i makaronu pokochają ten przepis :)
 
 
Spaghetti ai frutti di mare:
 
-opakowanie makaronu spaghetti
-4 łyżki masła
-1/3 szklanki dobrej jakości oliwy z oliwek
-3-4 ząbki czosnku
-natka pietruszki
-250g owoców morza (krewetki, mule, kalmary, ośmiornice)
-sól, pieprz

Na małym ogniu topimy masło na patelni, przeciskamy przez praskę czosnek i lekko rumienimy (trzeba uważać żeby go nie spalić, bo będzie gorzki i cały urok pryśnie :)). Wlewamy na patelnie oliwe, dodajemy owoce morza i smażymy do rozmrożenia (parę minut by nie były gumowate). Pietruszkę siekamy. Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie, odlewamy i przecedzamy zimną wodą, dzięki czemu się nie sklei. W garnku mieszamy sos z makaronem i pietruszką. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz