wtorek, 29 maja 2012

Cupcakes time!

Od jakiegoś czasu na popularności zyskują  ''Cupcakes'' urocze, kolorowe i przepyszne siostry ''muffinów'' lub jak kto woli ''babeczek'', które wszyscy kochają. Ostatnio zaobserowałam ich popularność w lokalach gastronomicznych, które w moim Trójmieście co chwilę się otwierają (Serdecznie polecam ''Magnolia Cupcakes'' w Gdyni przy ulicy Szkolnej 10, są przepyszne i prześliczne! Jestem pewna, że każdy znajdzie tam coś dla siebie :) ) i robią naprawdę dobry interes, ponieważ coraz więcej ludzi rezygnuję z tortów okolicznościowych na korzyść tych ślicznotek. Nigdy jakoś mnie nie ciągnęło do pieczenia takich cudów, wolałam zrobić konkretny, wytrawny obiad, ale ostatnio ze względu na OGROMNĄ chęć na słodyczę (której nie miałam przez jakiś rok), codziennie piekę i stwierdzam, że jest to dużo, dużo większa frajda niż ''zwykłe'' gotowanie! Uff i W KOŃCU nadarzyła mi się okazja do wypróbowania szprycy, którą dostałam jakiś czas temu w prezencie od Mamy. Mam nadzieję, że osiągnę w dziedzinie cukiernictwa kiedyś stopień mistrza (ale jeszcze dłuuuuga droga przedemną), bo mniej jest osób które nie lubią czekolady, niż np. groszku, lub szpinaku i dużo łatwiej jest o chętnych do ''testowania'' moich wypieków :) Tak więc dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na urocze Cupcakes z musem truskawkowym i kremem z przez wszystkich uwielbianej ''Nutelli'' :)



Cupcakes z musem truskawkowym z prosecco i kremem z ''Nutelli'':

Ciasto na muffiny:
-130g masła
-pół szklanki cukru
-2 jajka
-3/4 szklanki mąki pszennej
-1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
-parę kropel aromatu waniliowego
-3-4 łyżki mleka

Mus truskawkowy:
-25dkg truskawek
-szklanka cukru
-50ml prosecco
Krem do dekoracji:
-1/2 szklanki nutelli
-50g miękkiego masła
-pół szklanki cukru pudru
-ewentualnie parę truskawek pokrojonych w połówki

Wrzucamy do blendera truskawki z cukrem i prosecco następnie miksujemy na gładką masę, wstawiamy na chwilę do lodówki. Masło ucieramy na puszystą masę, dodajemy cukier dalej ucierając, dodajemy po kolei jajka (ciągle miksując, tak by składniki się połączyły), do masy dodajemy suche składniki, mleko i aromat. W papilotkach rozkładamy masę-najpierw łyżka ciasta, potem łyżeczka musu i zakrywamy ciastem. (wystarczy na ok. 12 babeczek), piec w 190 stopniach przez ok 20-25 min. W między czasie ucieramy w mikserze masło, nutelle i cukier puder na gęstą masę i wstawiamy do lodówki na 10-15min. Babeczki wyciągamy z piekarnika i studzimy na kratce. Gdy babeczki kompletnie ostygną, napełniamy szprycę kremem i dekorujemy, można podawać odrazu lub wstawić do lodówki aby krem stwardniał. Można również udekorować je pokrojonymi w połówki truskawkami. Smacznego! :)

3 komentarze:

  1. pięknie przyozdobione!
    ja też obserwuję zawrotną karierę cupcakes w warszawie, są już i wyspecjalizowane lokale:)


    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te babeczki są warte świeczki! <3 masz moje pełne poparcie w konkursie - z facebookowego wydarzenia tu trafiłam, głosuję regularnie, bo sama w kuchni jestem mistrzem muffinkowania. No, a co do bloga, to będę tu zaglądać, lubię kulinarne blogi :)
    Pozdrawiam :)

    www.tea-dregs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń