czwartek, 4 kwietnia 2013

Dania do 4zł #6: Krupnik

Okej, będę szczera. Nigdy nie lubiłam krupniku, ba...Na samą myśl o nim przechodziły mnie ciarki. Do czasu. Jakiś czas temu moja Mama namiętnie zaczęła robić krupnik (teraz jest u nas jedzony co tydzień -.-), którego ośmieliłam się spróbować i....PRZEKONAŁAM SIĘ! Fakt faktem, będąc w restauracji, nigdy w życiu bym go nie zamówiła, ale wersja mojej Mamy jest mega. Propsuję Cię Matko moja! Może krupnik w moim przypadku jest takim szpinakiem "innych"-trzeba do niego dojrzeć, nie wiem. Tak więc dzisiaj zapraszam na biedacki czwartek z krupnikiem mojej Rodzicielki.


Krupnik Donczi:
-1,5l rosołu 
-2 marchewki
-1 korzeń pietruszki
-4 spore ziemniaki
-1 ćwiartka z kurczaka
-pół paczki kaszy jęczmiennej (można dać więcej jak ktoś lubi)
-sól, pieprz
-3 łyżki masła

Marchew i pietruszkę ścieramy na tarce o małych oczkach. Ziemniaki myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Do gotującego się bulionu dodajemy kurczaka (no chyba, że już jakieś mięso jest w bulionie), starte warzywa, ziemniaki. Gotujemy do miękkości warzyw i kurczaka. Kiedy kurczak będzie ugotowany oddzielamy od kości i dzielimy na drobne kawałki, wrzucamy spowrotem do zupy.  Dodajemy masło, przyprawiamy solą i pieprzem. Gotujemy do czasu, aż kasza napęcznieje. Można zarzucić na górę natkę pietruszki, jak kto woli. Także tego...Miłego czwartku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz