piątek, 24 stycznia 2014

Jaglanka dobra na wszystko!

Od nowego roku drastycznie musiałam zmienić moją dietę, ze względu na różnego rodzaju alergie. Od nowego roku trwam na diecie bezglutenowej i wegańskiej, o dziwo jestem bardzo konsekwentna.
Od tygodnia w całej Polsce panują mrozy, a od wieków wiadomo, że zimą najlepiej rozgrzewa kasza. Osobiście nie przepadam za kaszą gryczaną i postanowiłam wypróbować kilka różnych wariacji z kaszą jaglaną w roli głównej i jestem mile zaskoczona ilością możliwości modyfikowania jej konsystencji i smaku! 
Jaglanka jest zdrowa, lekko strawna, nie uczula i jest źródłem mnóstwa witamin z grupy B.
Dzisiaj podzielę się przepisem na sałatkę z jaglanki z czerwoną fasolą, pomidorem i oczywiście-cebulą :)



Lekka sałatka z jaglanki:

-1 szklanka suchej kaszy jaglanej
-2 spore pomidory
-puszka czerwonej fasoli Red Kidney
-pół cebuli czosnkowej
-natka pietruszki
-sok z połowy cytryny
-szczypta wędzonej czerwonej papryki
-sól i pieprz

Suchą kaszę płuczemy na sicie zimną wodą, następnie wrzucamy do gotującej się wody (ok 2,5 szklanki wody na jedną szklankę suchej kaszy) i gotujemy do wchłonięcia przez kaszę całej wody. Następnie przelewamy ją zimną wodą (to sprawi, że kasza będzie sypka). Pomidory kroimy w drobną kostkę, fasolę odcedzamy z zalewy. Cebulę i pietruszkę drobno siekamy. Do przestudzonej kaszy dodajemy warzywa, dokładnie wszystko mieszamy. Kaszę wraz z warzywami zalewamy sokiem z cytryny i doprawiamy wędzoną papryką, solą i pieprzem do smaku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz